Ugen der gik #14

Hello there.
Jeg befinder mig på nuværende tidspunkt på Mallorca hvor jeg svømmer i sangria og solskin. Den skønneste kombination. Jeg har tilbragt den seneste uge sammen med min familie og haft temmelig meget planlægning i forhold pakning af baby-grej m.m.

Mandag.
Min mandag startede hos min søde negle-dame. Jeg plejer at få dem ordnet hver femte uge, og det passede lige inden ferien. De blev simpelthen så fine og passer perfekt til solskin og sommer. Efterfølgende trænede min bedre halvdel og jeg hvilket resulterede i en meget øm krop resten af dagen. Eftermiddagen blev brugt på en lang gå-tur med barnevognen, et åbningsevent for Wokshop i Odense samt lækker aftensmad.

Tirsdag.
I tirsdags pakkede jeg stort set hele dagen. Jeg havde søgt efter tips til at rejse med en baby og jeg modtog simpelthen så mange skønne råd. Vi holdte en lille (og velfortjent) pause hvor vi istedet gik en tur med barnevognen og familie-hyggede.

Onsdag.
I onsdags brugte jeg størstedelen af dagen på at tude (og pakke færdigt) da min bedre halvdel og jeg skulle tage afsked med hinanden om aftenen. Ja, bare kald mig tude-marie. Jeg synes simpelthen at det var så hårdt at sige på gensyn. Om eftermiddagen fik vi først besøg af min skønne mor der kom for at hente vores bagage (og autostol) og senere kom min bedre halvdels far for at ønske os en god ferie. Det var så hyggeligt. Resten af dagen blev brugt sammen som familie hvor vi puttede, hyggede og nød de sidste timer sammen inden vi tog afsted om aftenen.

Torsdag.
I torsdags startede morgenen i lufthavnen i Hamborg. Vi skulle flyve klokken 6:00 hvilket var rigtig skønt. Jeg var simpelthen så nervøs for den første flyvetur med en lille baby. Det gik heldigvis over al forventning, og vores lille pige sov både da vi landede og lettede. Vi ankom til hotellet om formiddagen og tilbragte resten af dagen i de skønneste omgivelser.

Fredag.
I fredags vågnede vi til grå-vejr og vi besluttede derfor at tage bussen ind til Alcudia. Vi besøgte den ældre by-del og det var simpelthen så smukt. Den var fyldt med små (og meget smukke) gader, blomster og gamle bygninger. Vi kiggede i butikker, spiste lækker is og nød solen der kom frem i mellem de mange skyer. Hjem-turen var ikke ligeså succesfuld som turen dertil da bussen var proppet med mennesker og klapvogne. Vi måtte slå hele vores oppakning sammen (klapvogn, sol-paraply, pusletaske, almindelig taske og dyne) hvilket var et kæmpe projekt. Resten af dagen hyggede vi på hotellet, spiste lækker mad og nød omgivelserne.

Lørdag.
I lørdags skinnede solen og vi tilbragte derfor både tid i og uden for solen. Vi havde en rigtig afslapnings-dag med kolde drinks (inklusiv Coca-Cola) og skiftende vejr. Om eftermiddagen gik vi en lang tur langs vandet i solskin med bæreselen. Det var den skønneste tur, og vi alle tre nød den friske luft fra havet.

Søndag.
I søndags havde vi solbadnings-dag for første gang på vores ferie. Vi startede morgenen med lækker morgenmad på terrassen, og var derefter klar til nogle timer ved poolen og på stranden. Vi sørgede for at lave et lege-spot til Nora i skyggen hvor hun kunne hygge sig og øve sine kravle-skills. Til frokost spiste vi burger og fritter fra børne-pool området. Det smagte så lækkert. Om eftermiddagen gik min søde mor en tur med Nora i bæreselen (der resulterede i en times lur) så baby-mamma kunne nyde et bad i spa-afdelingen (læs: på badeværelset) alene. Det var simpelthen så skønt.