Ugen der gik #16

Hello there (og glædelig mandag)
Jeg er netop hjemvendt efter en utrolig dejlig ferie med min lille familie. Vi har haft den skønneste kør-selv-ferie med massere af familie-hygge og hjemmesmurte mad-pakker, og den vil jeg naturligvis gerne dele med jer. Jeg håber at i (ligesom jeg) har haft en fantastisk uge. Nedenfor deler jeg små glimt af vores storby-ferie til Bruxelles, men der vil komme et mere dybdegående indlæg senere der omhandler at tage på kør-selv-ferie med en baby.

Mandag.
I mandags havde vi en praktisk dag herhjemme, da vi skulle forberede en masse inden vores familie-tur om tirsdagen. Vi nåede både at ordne vasketøj, rengøre lejligheden og handle ind til mad-pakker. På vores forrige kør-selv-ferie til Bruxelles havde vi smurt mad-pakker og det fungerede simpelthen så godt for os. Denne gang var det endnu mere relevant da vores lille pige også spiser rigtig mad nu. Vi havde rugbrøds-madder, hjemmelavet pizza og æble-muffins med. Jeg ved intet værre end motorvejs-caféer med kedelig (og snasket) mad. Størstedelen af min mandag blev derfor brugt i køkkenet hvor jeg bagte pizza og muffins.

Tirsdag.
I tirsdags ringede vækkeuret klokken (meget-meget-meget) tidligt da vi skulle afsted om morgenen. Vi valgte at rejse tirsdag morgen, da min bedre halvdel skulle deltage i et arbejds-relateret møde i Stuttgart om aftenen. Vi havde en utrolig lang køre-tur med en masse kø og vejarbejde. Til gengæld havde vi en fantastisk (og hyggelig tur) i bilen med legetøj, sang og mad-pakker. Om aftenen efter mødet valgte vi at snuppe en overnatning inden vi kørte videre til Bruxelles næste morgen.

Onsdag.
I onsdags sov vi indtil mini-chefen vågnede. Vi spiste morgen-mad på hotellet og kørte videre til Bruxelles om formiddagen. Vi ankom om eftermiddagen, og blev budt velkommen af min søde storebror og svigerinde. Det var så skønt at se dem igen. Vi boede hos dem i deres lejlighed i hjertet af Bruxelles, og fejrede vores ferie med de lækreste burgere fra Manhatten Burgers. Kæmpe anbefaling hvis man er til store, lækre og en smule snaskede burgere på den gode måde naturligvis.

Torsdag.
I torsdags tog vi med min søde svigerinde ud til et kæmpe chokolade outlet om formiddagen mens min storebror var på arbejde. Vi kunne smage al den chokolade vi havde lyst til, og allerede efter 3-4 stykker var jeg ved at revne. Det smagte til gengæld virkelig lækkert, og vi købte lidt lækkerier med hjem. Efterfølgende tog vi indtil byen for at kigge butikker, og spise en let (og mega lækker) frokost. Om eftermiddagen ankom mine skønne forældre, og om aftenen var vi til åbnings-fest på Grand Place i forbindelse med Tour De France. Det var en skøn oplevelse, og stemningen var fantastisk. Vi afsluttede aftenen med de lækreste pizzaer inden vi alle hoppede på hovedet i seng.

Fredag.
I fredags havde vi en stille og rolig morgen, hvor vi fejrede vores lille piges otte måneders fødselsdag. Det er næsten ikke til at forstå, at der allerede er gået otte måneder. Det er helt vildt. Om eftermiddagen tog vi metroen hen til det skønneste område med den smukkeste natur. Vi gik en lang tur og sluttede af med en kold øl i solen. Om aftenen spiste vi på en lækker restaurant, hvor vi fejrede min mors fødselsdag. Det var sådan en dejlig dag.

Lørdag.
I lørdags startede Tour De France i Bruxelles og vi deltog naturligvis i åbningen. Vi har altid fulgt utrolig meget med i cykel-sport i min familie, og selvom jeg aldrig selv har haft stor interesse i cykling smitter den gode stemning alligevel af på mig. Det er altid så fedt at opleve forskellige cykel-løb. Om eftermiddagen slappede jeg af alene mens de andre smuttede ud for at se mere cykel-løb. Vi spiste en hjemmelavet (og lækker) pasta-ret om aftenen, og hyggede. Det var så dejligt.

Søndag.
I søndags havde vi egentlig planlagt at skulle hjem, men da der var endnu en dag med cykel-løb og anledning til at have en sidste familie-hygge-dag sammen, valgte vi at blive endnu en dag. Det viste sig at være en rigtig god beslutning. Vi havde den skønneste solskins-dag hvor vi både så cykel-løb og spiste den lækreste aftensmad inde i byen. Det var en rigtig dejlig afslutning på en fantastisk ferie. Vi sørgede for at have klapvogn, bæresele og tæppe med overalt så vores lille pige kunne følge med i alle de spændende ting der skete omkring os og samtidig lege eller tage en lur hvis hun havde lyst til det. Hun klarede hele ferien så flot, og vi er simpelthen så stolte af hende. Hun er den bedste rejse-makker man kan ønske sig.